Het Nederlandse Yellowstone, gespecialiseerd in payroll services en contractmanagement, is in de praktijk al druk bezig met de gevolgen van de nieuwe wetgeving. Benieuwd naar een situatie uit de praktijk? Laat je inspireren door deze klantcase. Klanten van Yellowstone zijn met name grote en middelgrote werving- en selectiebureaus die op projectbasis specialisten plaatsen bij voornamelijk beursgenoteerde ondernemingen. Volgens mede-eigenaresse Antoinette Willems heeft Yellowstone bij de oprichting ruim 20 jaar geleden al bewust gekozen zich niet met werving- en selectie activiteiten bezig te houden. Dit om geen concurrent te worden van haar cliënten. Maar hoe werkt dat nu met de nieuwe wetgeving?
Het belangrijkste inzicht: ze blijven zich ook na de invoering van de nieuwe wetgeving alleen payrollbedrijf noemen. Dit betekent voor Yellowstone een enorme administratieve uitdaging om aan alle richtlijnen te voldoen (inlenersbeloning, contracten met opdrachtgevers alsmede het aanpassen van de arbeidsovereenkomsten), maar het blijft wel duidelijk voor de klant.